Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

.net

Konu, 'ASP.NET / Silverlight / Moonlight' kısmında Düzgün tarafından paylaşıldı.

  1. Düzgün

    Düzgün Üye

    Kayıt:
    29 Temmuz 2002
    Mesajlar:
    206
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    .NET nedir? sağladığı kolaylıklar nelerdir. Diğerleriyle neleri yapamıyoruzda bunlar yapabiliyoruz. NET türk internetini nerelere taşıyabilir? :p
    Teknik cevap yerine anlaşılır bi kaç şey öğrenmek istiyorum.

    What is .NET?
     
  2. Mingitau

    Mingitau Misafir

    Java platformunun adının değiştirilip süslenip püslenip(doğal ms taktiği) bol reklamlı sunulmuş şekli
     
  3. Sahin

    Sahin Daimi Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2002
    Mesajlar:
    8,943
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Tüm yazılımlar Java platformunda çalışıyormuydu? Ve gerçekten .NET'te çelışacak mı?
     
  4. Mingitau

    Mingitau Misafir

    Bilinmez ki? :D Beklemeli
     
  5. Düzgün

    Düzgün Üye

    Kayıt:
    29 Temmuz 2002
    Mesajlar:
    206
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Okul'dayken MS'ci bir arkadaş vardı.
    .NET hakkında şöyle demişti; Dev bi terminalde yazılımlar yüklü olacak, mesala windows, office bi bile oradan kullanacaksınız. katmalarla filam açıklıyordu olayı yani bilgisayar açıldıktan sonra internet yardımıyla ms nin terminallerinden office yi kullanacaksınız ve kullandığınız kadar para vereceksiniz. İkinci aşamada XML diyep başka bişey demiyordu. yok xml ile mobil, palm vs deki bilgiler sonra buzdolabı çamaşır makinası. ve diğer alatler bilgi alışverişi yapacak dedi. XML bi standart yani .NET te xml tabanını kullanıyor olabilir ama konuşmalarına göre XML i MS çıkarmış sanmıştım. Java'ya helal diyorum yani adamlar daha önceden yapmış bunu. Bana kalırsa şu an SGML den türetilmiş bi dili XML i bilince yine artık internetle kucaklaşıyor teknolojiler; php ilede yazarsın yazılımları çıktıyıxml verirsin :) bu kadar basit olmayabilir ama sonuçta sorun deyil olmazsa java kullanırsınız. istersenizde .NET yani sonuçta hepsi aynen kapıya açılıyor. bi zamanki asp ActiveX ile görüşür çalıştırır kullanır vs vs diyorlardı iyi ne güzel. Eksik olan şey her iki platformda çalışan kişi diğer platformu direk geri plana bırakıp yalnız kendisini değerlendiriyor yani karşılaştırma yapmıyor sonra odana böyle bişey yapılabilirmi diye belkide düşünüyorda kendindeki daha cazip geliyor olabilir :))
    Aslına bakarsanız bende bilmiyorum bu konular. Biri aydınlatırsa seviniriz.
     
  6. ee++

    ee++ Daimi Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2002
    Mesajlar:
    1,122
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Şehir:
    Ankara
    O kadar da kötü değil...

    Selam,

    Öncelikle, .NET iyi bir şeydir. :)

    Amaçlanan şu: Tüm dillerde yazılmış modüller, tüm programlar ve tüm sistemler birbirleri ile sorunsuz haberleşebilsin.

    Bunu sağlayan bir kaç faktör var:

    Birincisi XML. XML ile herhangi iki sistem arasındaki veri alışverişi çok kolaylaşıyor ve standart bir hal alıyor. .NET mimarisinin temellerinden birisi "XML Serialization", yani tüm verilerinin XML formatına dönüşebiliyor ve tabi bunun tersi de mümkün.

    İkincisi MS'in Java'ya karşı en büyük çıkışlarından birisi, çoklu dil seçeneği. Herhangi bir dil ile .NET modulleri, uygulamaları geliştirilebliliyor. Bunu sağlayan da tüm dillerin ortak bir dile, MSIL'e (Microsoft Intermediate Language) derlenmesi. Yani bir Cobol->MSIL derleyiciniz varsa, Cobol'da yazdığınız .NET modullerini Visual Basic.NET içinde de kullanabiliyorsunuz. Ancak şöyle bir durum var, herhangi bir dilin kitaplıklarını kullanmanız söz konusu değil. Yani C++'in IOStream'ini unutuyorsunuz mesela. Aynı şekilde veri yapıları da geçersiz, Pascal'in Integer'i da mesela. Herşey .NET Framework tarafından sağlanıyor, tüm kitaplık ve veri yapıları. Yani artık diller sadece bir sözdizim aracı oluyor ki bu bence pek hoş değil. Tabi .NET kitaplıklarının da bir hayli kullanışlı olduklarını da belirtmek gerek, Java kitaplıkları ile benzer ama sanırım daha kaliteli, çünkü Java'nın eksikleri görülerek hazırlandı.

    Bir de elinizde Visual Studio.NET gibi bir araç var. Bu da cabası..

    Ha unutmadan: Java standart değil ama C# standart!..
     
  7. Düzgün

    Düzgün Üye

    Kayıt:
    29 Temmuz 2002
    Mesajlar:
    206
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Teşekkürler e++,
    En azından olayı anlamış olduk :)
    iyi çalışmalar..
     
  8. ee++

    ee++ Daimi Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2002
    Mesajlar:
    1,122
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Görevimiz (tehlike!... Ne iğrenç oldu..) efendim, ne demek... :)
     
  9. mkarabulut

    mkarabulut Misafir

    Ya ben şimdi bi şeyi merak ettim, tamam XML Seri. güzel bi olay, yenilik ,hoş falan ...

    Ama şu dillerin ortak bi şeye dönüştürülüp kullanılması fikri pek yeni değil gibi, yani COM objeleri ile bu zaten yapılmıyormuydu ? Yani Visual c++ da oluşturulan COM, başka herhangi bir dilde kullanılabiliniyordu...

    Yeni olan nedir ?
     
  10. ee++

    ee++ Daimi Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2002
    Mesajlar:
    1,122
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Selam,

    MS'ten o kadar fazla yenilik beklemeyin :)

    Ama .NET'in COM ustune getirileri oldugun kesin. COM daha dar kapsamli, amaçlari ve yetenekleri daha dar. .NET programla mantığına daha yakın, sınıflar tekrar kullanılabiliyor. .NET'in şu an Linux üzerinde çalışacak sürümü de geliştiriliyor mono grubu tarafından, daha doğrusu C'nin çalıştığı herhangi bir yerde çalışabilen bir sürüm.

    .NET'le gelen bir özellik de gelişmiş ve standart kitaplık. Java kitapligina benziyor ama zannimca daha iyi, cunku Java'nin eksikleri gorulerek gelistirilmis.

    Ortada aman aman bir yenilik yok, ama yenilik ve kolaylik var.. :)

    Kolay gelsin.
     
  11. RaiST

    RaiST Daimi Üye

    Kayıt:
    24 Temmuz 2002
    Mesajlar:
    1,932
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    linuxrocker
    Şehir:
    krynn
    xml sayesindeki bu platform-genisligi olayı zaten yokmuydu?
    xml-rpc zaten yeterince iyi bir sistemdi
     
  12. p4r4h4t

    p4r4h4t Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2002
    Mesajlar:
    397
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    .NET ha.
    bilmiyorum bilgisayara kaç defa format atıp tekrar kurdum. sayısını bile unutmuşum. hala bir doğru dürüst .NET 'le uygulama geliştirme ortamına sahip değilim.

    bir .NET Framework kurabilmek için bi ton şeye ihtiyacın oluyor.
    olay kabaca şöyle gelişiyor.

    MDAC 2.7'yi indir abi.
    yaw kahretmesin IE'm 5.bilmemne kuruluyormuş Win2K pro ile aman .NET Framework bu IE'yle çalışmaz.
    yaw napcaz şimdi SP2-de kurulmamış bunuda indirip kursak.
    ya telefon hattıda kesik internete nasıl bağlancaz şimdi.
    ha arkadaşın CD-lerinde vardır. acaba CD-lerini borÇALSAMMI?
    neyse kazasız belsız MDAC2.7 SP2'yi kurduk ohhh.
    IE'yi nasıl kurcaz yaw. bu lanet şey kurmaya çalışınca Internete bağlan diyo ama.
    öff aman ben şu VS.NET-i hakkettim gidip şuna para bayılımda... şu yama mama işinden kurtulırım belki.
    hay ... bu VS.NET Türkçe işletim sistemi ile çalışmıyormuş.

    şimdi gelelim soruya. bu MS affedin ama öküz şirketimi . niye .NET çalışmak isteyen elemanlara daha .NET'e başlamadan işkence çektiriyorlar. herneyse yahu yine sinir krizine girecem çok yazmım.
     
  13. muharrem_tac

    muharrem_tac Bilgisayarcý

    Kayıt:
    17 Ekim 2002
    Mesajlar:
    3,948
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    Yazılım Geliştirici
    Şehir:
    İstanbul
    Benim .NET'te gördüğüm en önemli yenilikler,
    Web servisleri,
    Code-Behind Pages(arka planda çalışan kodlu sayfalar),
    trace=true ile verilen ayrıntılı rapor,
    çoklu dil desteği,
    Data Grid ve Data table ile verilerin kolayca gösterilmesi,
    spagetti'ye engel olan içerik ile program kodunun ayrılması,
    User Kontrols (kullanıcı kontrolleri),
    Bileşen eklenmesinde sistemin yeniden başlatılmasına gerek kalmaması,
    Gelişmiş validasyon (form kontrolü) olanağı ve
    ASP Web Matrix ile çok kullanışlı ve ücretsiz bir editör bulunması.

    Bu saydıklarımın hiçbiri Java Platform'da ne yazık ki bulunmmamaktadır.

    Sevgiler...
     
  14. fatihhood

    fatihhood Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Ekim 2002
    Mesajlar:
    415
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    Software Developer
    Şehir:
    Hamunaptra
    Fazla vaktim olmadığı için genel ve kısa konuşacam.

    VS yi çalıştırdığınız zaman size çeşitli seçenekler sunulur. ( VB, VC, C# vs. vs. ) Hangisini seçerseniz seçin yapacağınız seçenekler aynıdır. Yani hangi uygulamayı yazarsanız yazın bu uygulamayı diğer programlama dilleri ile paylaşabilirsiniz. .Net in en önemli prensiblerinden biridir... ( cross-language interoperability )

    Bunun yanında .Net 'in temelini oluşturan framework ise assemblyler ile inanılmaz bir yeteneğe kavuşturulmuştur. Aslında insanlar bunu com ile karıştırırlar.. ama com un getirdiği bir çok dezavantaj giderilmiş. Mesala comların mutlaka registry de olması ve uygulama tarafından keskin bir şekilde ifade edilmesi gerekirker assemblylerde böyle bir sorun yoktur. Daha açık anlatmak gerekirse...

    Bir uygulama yazdınız bu uygulama için birde dll dosyası oluşturdunuz. ( assembly ) Belli bir zaman sonra programınızı güncellemek istediğinde tekrar derlemenize gerek kalmayabilir... Şöyleki... Diyelim yeterince esnek bir uygulama yazdınız bu uygulamanın bir ini dosyasında kullanacağı dll leri belirttiniz... Daha sonra yeni bir dll yazdığınızda uygulamanın ayar dosyasında yeni dll in versiyonu belirtirseniz sisteminiz o dll e göre çalışacaktır. Bu aslında basit gibi görünsede çok önemli bir şeydir. İşte bu comda olmayan ama assemblyi eşsiz kılan özelliklerden sadece biridir.

    Mesala SOAP ( Simple Object Access Protocol ) yazdınız. Bu uygulama size istekte bulunan kodlara çeşitli componentler sağlıyor olsun. Mesala ben web sitemdeki kodun içine ibmkbveriler-2002(); diye bir fonksiyon yazdığımda bana grafiksel bir şekilde 2002 yılının borsa verilerini gönderiyor olsun... Benim bu hizmeti kullanmam için fazladan kod yazmama gerek kalmaz. ( Bu fazladan kod olaylarını programcılar daha iyi bileceklerdir... )

    Aslında bunlar benim en sevdiğim özelliklerden bir kaç tenesi ama çok derin konular, biraz karışık gelebilir... aslında biraz uğraşsanız ve neler yapabileceğiniz konusunda birşeyler anlasanız korkunç derecede itici bir güç sağlıyor insanda.

    Öyleki sırf component sevdası yüzünden gerek sosyal yaşantım, gerek iş gereksede zeb.biz le fazla ilgilenemez oldum.

    Son olarak bu konuda size iki tane dökümanımı önermek istiyorum...

    http://www.zeb.biz/btkaynak.php?bolum=1&olay=goster&no=85

    http://www.zeb.biz/btkaynak.php?bolum=1&olay=goster&no=87