Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

mysql ile ilgili

Konu, 'Veritabanları' kısmında sokrates tarafından paylaşıldı.

  1. sokrates

    sokrates Daimi Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2002
    Mesajlar:
    537
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    Web Programmer
    Şehir:
    istanbul
    create database destek;
    use destek;

    create table uye (
    kullanici_adi varchar(16) primary key,
    sifre char(16) not null,
    email varchar(100) not null
    );


    grant select, insert, update, delete
    on destek.*
    to zihni identified by 'kaya';

    yukarıda phped le yazdıgım sql kodunu wındows ortamında mysl konsol ile mysql e nasıl dahil edebilirim
     
  2. mkarabulut

    mkarabulut Misafir

    Peki
    Kod:
    mysqldump  veritabani_adi < dump.sql
    
    gibi bi şey denedin mi ?
     
  3. sokrates

    sokrates Daimi Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2002
    Mesajlar:
    537
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    Web Programmer
    Şehir:
    istanbul
    soyle bir sey denedim
    mysql->mysql -u root -p < destek.sql
    olmadi syntax hatasi verdi
    destek.sql dosyasi c:\ nin altinda yolu mu yalnis veriyorum acaba
     
  4. mkarabulut

    mkarabulut Misafir

    Ya bi dakka..
    Ben dikkatli okumamışım sorunu,sanırım veritabanını da dosya içinde oluşturmak istiyorsun ki mysql'in bunu desteklediğini pek sanmıyorum...

    mysqldump dokumantasyona göre sadece tablo yapı ve verisi gibi şeyler içeren dosyaları dump ediyor sanırım.

    create database ve grant gibi işlemleri konsoldan senin yapman gerekiyor sanırım.
     
  5. sokrates

    sokrates Daimi Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2002
    Mesajlar:
    537
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    Web Programmer
    Şehir:
    istanbul
    tabloyuda ekleyemiyomkine ben :)
    tamam create ve grant islemlerini kendim yaptim diyelim

    asagidaki tabloyu nasil dump edicem vt ye, c:\ nin altinda destek.sql dosyasi

    PHP:
    create table uye (
    kullanici_adi varchar(16primary key,
    sifre char(16not null,
    email varchar(100not null


     
  6. mkarabulut

    mkarabulut Misafir


    c:\>mysqldump --user=root --password=parolan vtadi < c:\destek.sql
     
  7. sokrates

    sokrates Daimi Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2002
    Mesajlar:
    537
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    Web Programmer
    Şehir:
    istanbul
    kardes bu komutu dos ortamindami vericem, ilk denemem de olmadida ,yoksa konsoldanmi vericem bu komutu
     
  8. mkarabulut

    mkarabulut Misafir

    mysql'e girmeyecen. Dostan mysqldump'ın olduğu klöasrde yazacan bunları,yani DOS
     
  9. sokrates

    sokrates Daimi Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2002
    Mesajlar:
    537
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    Web Programmer
    Şehir:
    istanbul
    tesekur ederim mustafa
     
  10. sokrates

    sokrates Daimi Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2002
    Mesajlar:
    537
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    Web Programmer
    Şehir:
    istanbul
    yalniş sanıyon kardeş :D
    bak şu altakı komutu yaz tak dıye dump ediyo
    c:\mysql -u root -p < c:\destek.sql
     
  11. mkarabulut

    mkarabulut Misafir

    :)
    Öğreniyoruz...
     
  12. Sahin

    Sahin Daimi Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2002
    Mesajlar:
    8,943
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Yeni konu açmayayım sorun aynı ama bende hangi komutu denersem deneyeyim odbc ye bağlanamadı diye hata veriyor mysql. (Using password) falan diyor ama pass dogru.
     
  13. acemi

    acemi Misafir

    Bu isle ODBC'nin ne ilgisi var?
    Ne yaptigini biraz daha detayli anlatsana.
     
  14. Sahin

    Sahin Daimi Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2002
    Mesajlar:
    8,943
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    mysqle forumun yedeğini dump etmeye çalışıyorum.
    Aşağıdaki resimde sonuç görünüyor şimdi odbc ile ilgili bir şey yazmadı ama yine dump etmedi. (Şifre ve isim sonradan değiştirilmiştir.)
     
  15. Sahin

    Sahin Daimi Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2002
    Mesajlar:
    8,943
    Beğenilen Mesajlar:
    0
  16. acemi

    acemi Misafir

    mysql -u sahin -p forum < c:\vbulletin.sql
     
  17. Sahin

    Sahin Daimi Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2002
    Mesajlar:
    8,943
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Hayret bunu sanki daha önce denediğimde olmamıştı gibi ama şimdi oldu :) :super: Teşekkürler arkadaşlar.
     
  18. Sahin

    Sahin Daimi Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2002
    Mesajlar:
    8,943
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Peki birde şu yönü var olayın. Şimdi 73 mb database haftaya yedeklediğimde 85-90 olacak o zaman üzerine direk mi dump etmeliyim yoksa öncekileri kaldırdıktan sonra yeniden mi dump etmem gerekir?
     
  19. acemi

    acemi Misafir

    Nereye dump etmekten bahsediyorsun? Ikinci bir MySQL sunucu mu var?

    Normalde onceleri silip dump etmen lazim.
     
  20. Sahin

    Sahin Daimi Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2002
    Mesajlar:
    8,943
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Aynı databaseden bahsediyorum ok ilkini silip edeceğim. (Amma sert yazıyon ustat yaw soru sormaya korkuyor insan, öğretmenmisin nesin :p)