Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

harekete sınırlama

Konu, 'Animasyon' kısmında TuborG tarafından paylaşıldı.

  1. TuborG

    TuborG Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Şubat 2005
    Mesajlar:
    6
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    arkadaşlar flash sahnemde bir daire var ve ben bu dairenin X koordinatını fare pozisyonunu alarak değiştiriyorum yani daire, fareyi takip ediyor ama sadece X koordinatında. şimdi yapmak istediğim şey bu daireyi bir çizgi üzerinde hareket ettirmek. sadece çizgi boyunca bu daire hareket etsin istiyorum. yani yine fareyi X koordinatında takip etsin ama hareketi bu çizginin sınırlarını aşmasın.

    öyle bişey olmuyorsa belirli X koordinatlarında nasıl hareket ettirebilirim acaba? bir fikri olan var mı ?
     
  2. chesterx

    chesterx Daimi Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2007
    Mesajlar:
    2,473
    Beğenilen Mesajlar:
    1
    Meslek:
    Web Programlama
    Şehir:
    İstanbul
    MovieClip._x Olayını bir araştır arkadaşım
     
  3. TuborG

    TuborG Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Şubat 2005
    Mesajlar:
    6
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    tmm arkadaşlar olayı çözdüm.
    actionscript e yeni başladığım için bazı yapıları bilmiyorum.
    movieclip._x i biliyordum ancak if yapısını henüz bilmediğim için yazamamıştım bir arkadaş yardımcı oldu saolsun şimdi hallettim.
     
  4. mdkmdk

    mdkmdk Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Aralık 2007
    Mesajlar:
    21
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    keşke cevabı burayada yazsaydında bizde yararlansaydık
     
  5. serhanazarkan

    serhanazarkan Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    30
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    Gürmat Elektrik Üretim AŞ / İşletme Şefi
    Şehir:
    Aydın

    mc adında bir MovieClip olduğunu varsayarak bunu 0 ile 200 arasında oynatmak istersen;

    Kod:
    stage.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_MOVE, mouseHareket);
    function mouseHareket(evt:MouseEvent):void
    {
    if (mouseX > 200)
        {
            mc.x = 200;
        }
        else if (mouseX < 0)
        {
            mc.stopDrag();
            mc.x = 0;
        }
        else
        {
            mc.x=mouseX;
        }
    } 
    umarım işine yarar..