Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Dinamik resim

Konu, 'Animasyon' kısmında Scorpion tarafından paylaşıldı.

  1. Scorpion

    Scorpion Daimi Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2002
    Mesajlar:
    962
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Arkadaşlar flash içinde dinamik resim kullanmak istiyorum.bir php dosyasından resmin adını alarak ayırdığım küçük cercevelerin içine yuklesin istiyorum.
     
  2. Scorpion

    Scorpion Daimi Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2002
    Mesajlar:
    962
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ehue bilen yok galiba :)
     
  3. Sahin

    Sahin Daimi Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2002
    Mesajlar:
    8,943
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Vradır vardır :)
     
  4. con_simit

    con_simit Daimi Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2002
    Mesajlar:
    561
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    0. Selam

    0.1. Sanırım MX'de yapacaksın. Flash 5 dinamik image kullanımına uygun değil.

    1. Flash player 6 LoadMovie komutu ile swf ve jpg formatlarını yüklemeye izin veriyor.


    2. Flash 5 yapman gerekiyorsa (serverda çalışacak küçük bir exe ile) mümkün.
    3. Kolay gelsin.
     
  5. Scorpion

    Scorpion Daimi Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2002
    Mesajlar:
    962
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Flash MX ile yapacağım bir fotograf galerisi gibi bişi olacak. İlk başta küçük resimler sonra buyuk resimler olacak işte kafamın karıştığı nokta bu... Bole bir fla bulmak mümkün mü acaba? FlashKit 'e baktım ama pek bişi bulamadım
     
  6. con_simit

    con_simit Daimi Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2002
    Mesajlar:
    561
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    0. Selam
    01. Bu fla'sı aranacak bir iş değil ki dostum.

    1. Bu işlem daha çok server-side'a düşüyor, flash'a değil.
    1.1. Yüklediğin imajların birer küçük boy halini farklı bir klasöre koyacaksın, büyük boylarını da başka bir klasöre.
    1.2. Flash'a ilk önce belirlenen kategorideki küçük imajları yükleteceksin.
    1.2.1. Küçük imajın butonundan ise, belirlediğin bir MovieClip(MC)'e büyük imajın yüklenmesini sağlayan bir fonksiyonu çağıracaksın.
    1.3. Bütün bu işlemlerde flash'ı ilgilendiren, (önceki meşazımda da söylediğim gibi) LoadMovie komutu.

    2. Eğer yardıma ihtiyaç duyuyorsan, mimarini ve tasarımını hazırla, flash kodunda yardımcı olurum.

    3. Kolay gelsin.
     
  7. Scorpion

    Scorpion Daimi Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2002
    Mesajlar:
    962
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Con_Simit ok saol
    Php kısmı ve ve resimleri hazırladıktan sonra devam ederiz o zaman.
    Tekrar Teşekkür
     
  8. ted

    ted Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2004
    Mesajlar:
    83
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Hakatten bende şunu merak ediyorum ne kadar denediysemde olmadı yapamadım ..
    flash dosyamız loadMovieNum("veri.txt",0); şeklinde veri.txt dosyasından &yol=resim.jpg& şeklinde veri alıyor..

    öte yandan ben aldığım resim.jpg verisini loadMovie(yol,mc); şeklinde dinamik olarak resim yükletmek istesemde başaramadım bunun muhakkak başka bir yöntemi var ama ne hatta çok gariptir loadMovieNum("veri.txt",0); şeklinde ladığım veri.txt içeriğini dynamic text'e yazdırabilmeme rağmen trace(yol); komutu undefined sonucunu veriyor...neden?..

    Saygılarımla..
     
  9. con_simit

    con_simit Daimi Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2002
    Mesajlar:
    561
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Değişkenleri, yüklemenin tamamlandığından emin olduktan sonra çağır.

    Kod:
    veri_lv = new LoadVars();
    veri_lv.load('veri.txt');
    veri_lv.onLoad = function(success) {
    	if(success){
    		trace('veri yüklendi');
    		trace('yol: ' + this.yol);
    		// Veri "veri_lv" objesine yüklenmiştir.
    		// Bu fonksiyon "veri_lv"ye ait olduğu için "this" altından değişkenleri çağırabiliyoruz.
    		// Bu fonksiyonun dışından erişmek istersek "veri_lv.yol" şeklinde çağırmalıyız.
    	}else{
    		trace('veri yüklenemedi');
    	}
    };
    
     
  10. ted

    ted Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2004
    Mesajlar:
    83
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Evet cevabınız için çok teşekkür ederim .trace komutunu ikinci framede yaparak denedim ve farkına vardımki ilk framede load ile açğırılan txt içeriği yüklenmeden trace çalıştığı için veri tracede görüntülenemiyormuş.Bende sonuca farklı framelerde istek ve çağrılarda bulunarak sonuca vardım.Sizin verdiğinşz örnek sanırım ilk farmede çağırma ve görüntüleme gerçekleşmesi için yazılmış bir fonksiyonbuda çok işime yarıyacak sağolun ama ben durumun fazla karışık olmaması için ilk farmede:

    loadVariablesNum ("veri.txt",0);
    kullandıktan sonra bir kaç frame boş bırakıp aşağı yukarı 10 frame sonraki frameye şu işlemi yaptım :
    loadMovie(alınandegisken,mc);
    ve istediğim sonuca vardım.bu sayede txt dosyasından okunan swf nin yolu değişken adıyla loadmovie nin çağırdığı isim olarak atanıyor ve mc içerisinde görüntüleniyor..
    Teşekkürler..
     
  11. ted

    ted Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2004
    Mesajlar:
    83
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ayrıca ekleyeyim ilk farmeye şu kodları kullanarakta txt içeriği yüklendikten sonra çağırma yapabiliyoruz..

    cagir=function(){
    loadVariablesNum("veri.txt", 0);

    }
    zaman=setInterval(cagir,10);
    resim=function(){
    loadMovie(yol,mc);
    clearInterval(zaman);
    }
    zaman=setInterval(resim,1000);

    kolay gelsin..
     
  12. con_simit

    con_simit Daimi Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2002
    Mesajlar:
    561
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    @ted: Her iki mesajında da bahsettiğin yöntemler kusurludur. Bu uyarıyı da senin için değil, okuyup yanılabilecek insanlar için yazdım.

    Nedir Kusurlar?

    1. Mesajındaki yöntemde, 10. frame'e geldiğinde veri yükleme işleminin tamamlandığını varsayıyorsyun. Ya 10 frame boyunca yüklenemeyecek uzunlukta bir veri ise? Ya da 2. frame'de yüklenecek kadar kısa ise?

    2. Mesajında ise verinin yüklenip yüklenmediğine bakmadan saniyede bir, image'ı yüklemeye çalışıyorsun. Verinin yüklendiğini doğrulasaydın bu yöntem daha doğru olurdu. AS'ye "LoadVars()" objesi eklenmeden önce (yani MX öncesi) bu işi şöyle yapardık: 1. frame'de veriyi çağırır, verinin sonuna (örneğin) "&loaded=1" ifadesini ekler, 2. frame'de bu değişkeni kontrol ederdik. 3. frame ise 2. frame'e döndüren bir "goto" olurdu. Hey gidi günler hey:)

    Ama artık bunların hiç birisine gerek yok. İlk mesajımda verdiğim kod yeterlidir.
     
  13. ted

    ted Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2004
    Mesajlar:
    83
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Haklısınız..Evet..Benim acemice yöntemim sadece benim işime yaradı ama başkasına uymayabilir.Sizin dediğiniz kod yapısıyla daha sağlam sonuca varabiliriz.Lütfen önceki mesajlarımı dikkate almasınlar. Hem ne demişler el elden üstündür :)

    Saygılarımla..