Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

DConf 2013'ün içeriği belirlendi

Konu, 'D Dili' kısmında acehreli tarafından paylaşıldı.

  1. acehreli

    acehreli Ali Çehreli

    Kayıt:
    19 Ekim 2002
    Mesajlar:
    4,973
    Beğenilen Mesajlar:
    2
  2. Furkan Onka Uğur

    Furkan Onka Uğur Moderatör Yetkili Kişi

    Kayıt:
    12 Eylül 2008
    Mesajlar:
    3,712
    Beğenilen Mesajlar:
    48
    Şehir:
    Ankara
  3. acehreli

    acehreli Ali Çehreli

    Kayıt:
    19 Ekim 2002
    Mesajlar:
    4,973
    Beğenilen Mesajlar:
    2
    Umarım mütevazilik gibi görülmez ama bana biraz torpil geçildiğini hissediyorum. Diğer konular ve konuşmacılarla karşılaştırınca bariz olmalı. Üstelik çok iyi D'cilerin kabul edilmediklerini de biliyorum. Toplam 44 konu önerilmiş, 19'u seçilmiş. (Ben birden fazla önermiştim.) Benim bir avantajım, konferansın bana çok yakında olması ve o yüzden yol ve yatacak masrafımımın olmaması. Kısıtlı bütçe bana yaradı galiba. :)

    Evet, konuşmaların büyük bir çoğunluğu kaydedilecekmiş. (Bazı konuşmacılar kabul etmemiş olmalılar.) Konuşmalardan bir kaç gün sonra yayınlanacaktır. Föyler de tabii ki paylaşılacaktır.

    Ali
     
  4. Furkan Onka Uğur

    Furkan Onka Uğur Moderatör Yetkili Kişi

    Kayıt:
    12 Eylül 2008
    Mesajlar:
    3,712
    Beğenilen Mesajlar:
    48
    Şehir:
    Ankara
    Hak ettiğinize kalıbımı basabilirim hocam. Yalnız 50 dakika sunum yapmanın yorucu olacağı kanaatindeyim.

    Ufak bir ipucu olarak anlatacağınız konunun içeriğinden biraz bahseder misiniz? Özet, konuya da uzak olduğumdan, pek açıklayıcı gelmedi.
     
  5. acehreli

    acehreli Ali Çehreli

    Kayıt:
    19 Ekim 2002
    Mesajlar:
    4,973
    Beğenilen Mesajlar:
    2
    Baştan konuşma sürelerinin farklı olacağı söyleniyordu. Hepsini ellişer dakika yaparak basitleştirmişler. :) Aslında 50 dakika kısa sayılır. Aylık seminerlerimiz oluyor (özellikle D üzerine değil); ortalama süre 90 dakika.

    C++'ta erişim hakları dışında struct ve class hep değer türüdür. Yani ikisi de örneğin Java'daki gibi referans türü değildir. İkisinin kopyalanması da kopyalayıcı işlev tarafından halledilir.

    D'de ise struct'lar C++'taki gibi değer türü ama class'lar Java'daki gibi referans türü. O yüzden sınıflarda nesnelerin kopyalanması diye temel bir işlemden söz edilemiyor. Sınıf değişkenlerini kopyalamak nesneyi değil, referansı kopyalıyor:

    Kod:
        auto a = new Sınıf();
        auto b = a;    // İki değişken de aynı nesneye erişim sağlıyorlar
    Yapılarda da kopyalayıcı işlev değil, post-blit denen kopya sonrası işlevi var. Derleyici öncelikle shallow copy denem biçimde nesnenin bitlerini kopyalıyor, ondan sonra da türün post-blit'ini çağırıyor. Post-blit atama işlemi sırasında da çağrılabiliyor; nesnelerin sol değer veya sağ değer olmasına göre farklılıklar var.

    Konuşmanın içeriğinden tam emin değilim :) ama post-blit'in ve atama işlecinin ne zaman ve nasıl tanımlanmaları gerektiği üzerine ilkeler belirlemeye çalışacağım. Bu işler nesnelerin veya üyelerin const veya immutable olmalarına göre daha da karmaşıklaşıyor.

    Move kavramı da C++11'e eklenenle aynı. Derleyicinin sağ değerleri nasıl kopyalamak yerine taşıdığı gibi konulara değineceğim. İşin kötüsü, gerçekten her tarafını daha bilmiyorum ve dmd bu işlemlerin hepsini tam desteklemiyor! :) Mayıs'a kadar bu durumun değişeceğini umuyorum. :)

    Ali
     
  6. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2012
    Mesajlar:
    53
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ali hocam, sanırım ilerleyen günlerde izlenimlerini paylaşacaktır. Hali hazırda resmi sitemiz www.ddili.org/forum'daki hoşuma giden bir paragraflık yazısını nakledeyim...:)

    Sanırım bu izleniminden, henüz konferans bitmediği sırada ARM'ler üzerine yaptığımız bir tartışmada bahsetmişti. Ayrıca şuraya da bakabilirsiniz...

    Süreyi çok isabetli belirlemişler. Hani diyorlar ya 40 dk.'dan sonra dinleyici ilgisi başka yöne kayar. Zaten başta ve sonda 5'er dk.'lık kayıplar olduğuna göre çok akıllıca.

    Bu konu benim de çok ilgimi çekiyor; aslında daha çok assembly tarafında nelerin gerçekleştiği konusu...

    Ben yapılara ve sınıflara kardeş nesneler gözüyle bakıyorum. Doğal olarak birinde olanın diğerinde neden olmadığını merak ediyorum. Örneğin biz D'de yapılarda kalıtım yapamıyoruz ama sınıflar bir üst sınıfa bağlanabiliyor. Aynı şekilde bahsi geçen konuda da yapıların içeriği kopyalanabilirken sınıfların işaretçisi kopyalanması ilginç geliyor. Biz bu konuyu şurada da tartışmıştık.

    Dip Not: Başlık konusundan bağımsız olduğu için dileyen D Forumu'nda veya burada ayrı bir başlık açarak yan konuları tartışabiliriz.

    Başarılar...
     
  7. acehreli

    acehreli Ali Çehreli

    Kayıt:
    19 Ekim 2002
    Mesajlar:
    4,973
    Beğenilen Mesajlar:
    2
    Bu konferans güzelliklerle dolu, çok başarılı, ve çok verimli geçti. Masal dünyası, bulutların üstü, rüya, vs. gibi bir durumdu... :)

    Konuşmaların çoğu çöp toplayıcı gerçekleştirmeleri, D ile yazılmış JIT derleyicisi, ldc'nin iç yapısı, vs. gibi teknik olarak oldukça yüksekti.

    Slaytlar ve videolar bir kaç gün sonra dconf.org'a koyulacakmış.

    Kurulduğu günden beri tek kuruş para almadan yalnızca kârıyla büyüyen Sociomantic Labs'in ana damarının kurulduğu 2007'den beri %100 D ile yazıldığını öğrendik. (Yaptıkları iş büyük hız gerektiriyor.) Aynı biçimde, Remedy Games'in D'yi nasıl kullandığını öğrendik. D'nin gelişiminde Remedy Games'in etkisi de oldu çünkü onların gördükleri bazı eksiklikleri Walter hemen gidermeye karar vermişti.

    Konuşmacılardan birisinin çalışmakta olduğu firmanın da %80 D kullandığını öğrendik. Avrupa'daki toplu taşıma sisteminde yolcu bilgilendirme sistemleri üretiyorlarmış. (D endüstride henüz yaygın olarak kullandığından, bu firma da ortaya çıkıp "D kullanıyoruz" diye henüz açıklamak istemiyormuş.)

    Kendi adıma da şaşırtıcı derecede gururlandırıcı geçti. Benim konuşmam fazla teknik olmasa da konferans sırasında bir kaç kere üzerinde konuşuldu. Bir kaç kişi profesyonel olarak mı konuşmacılık yaptığımı sordu. (Hayır.) Konferansın ilk konuşması sırasında "Ali'nin kitabı"nın adı geçti. Şimdilerde Utah'ta bilgisayar programcılığı öğretmekte olan C++ dünyasının babalarından Chuck Allison'ın benim kitabımdan öylece haberi oldu ve ders kitabı olarak kullanacağını söyledi. (Kitap başka bir üniversitede daha aynı amaçla kullanılacak.) Sociomantic Labs, bloglarında göstermek üzere ben de dahil bir kaç kişiyle söyleşi yaptı. Kısacık söyleşinin ana konusu olarak kitabın Türkçe'den İngilizce'ye çevrilmekte olduğunu anlattım. :) ddili.org'da yazmayı unutmuştum ama konferans tişörtlerinin arkasında konuşmacıların isimleri yazılı... Kendi ismini Walter, Andrei, Chuck, vs. gibi babaların sırtında görmek de ayıp derecede sevindiriciydi. :p

    Doğrusu, konuşmacılar da sürelerini çok iyi kullandılar ve gerçekten hiç uykumuz da gelmedi. :) Bu arada Facebook'un katkısını da aktarayım. Facebook henüz D'yi ciddi olarak kullanmıyor ama Andrei orada çalıştığı için bizi ağırlamaya karar vermişlerdi. Modern konferans odası, çekim aletleri, çekim yönetmeni, teknisyen, her an emrimizde bir mihmandar, kahvaltı, öğle yemeği, güvenlik, vs. vs. Heşey çok başarılıydı... Ayrıca gerçekten masal alemi gibi bir kampüsleri var. (Resimleri yakında koyarlar ama siz de 'Facebook campus' diye aratarak nasıl bir ortam olduğunu görebilirsiniz.)

    Sunumu siteme koydum (daha sonra Türkçeleştiririm):

    http://acehreli.org/AliCehreli_copy_move_D.pdf

    Ali
     
  8. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2012
    Mesajlar:
    53
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Teşekkürler Ali hocam, sunumdaki kodları denemeye başladım...
     
  9. acehreli

    acehreli Ali Çehreli

    Kayıt:
    19 Ekim 2002
    Mesajlar:
    4,973
    Beğenilen Mesajlar:
    2
  10. KUTALMIS

    KUTALMIS Daimi Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2009
    Mesajlar:
    785
    Beğenilen Mesajlar:
    2
  11. acehreli

    acehreli Ali Çehreli

    Kayıt:
    19 Ekim 2002
    Mesajlar:
    4,973
    Beğenilen Mesajlar:
    2