Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bermuda Şeytan Üçgeni

Konu, 'Konu Dışı' kısmında Sahin tarafından paylaşıldı.

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. Sahin

    Sahin Daimi Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2002
    Mesajlar:
    8,943
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    SIR ÇÖZÜLDÜ...

    Bermuda Seytan Ucgeni Atlas Okyanusu'ndaki bu bolgede, ozellikle son 60 yilda bircok gemi ve ucak kaybolmus ve bunlardan geriye tek bir iz bile kalmamisti. Kimsenin aciklama getiremedigi bu esrarengiz fenomen, icinde bilimadamlarinin da bulundugu pek cok insan tarafindan "dogaustu bir takim guclerin yaptirimi" olarak algilandi ve oyle lanse edildi. Ancak, uzun yillardir devam eden arastirmalar birkac yil once bir sonuc verdi ve bu gizemli olaylarin aslinda basit bir "dogalgaz cilvesi" oldugu aciklandi.

    Yer altindan fiskiran dogal gazlar, sadece yuksek kara parcalarindan degil,deniz ve okyanus tabanlarindan da cikarlar. Cunku deniz tabanlari da ustu suyla kaplanmis alcak kara parcalaridir. Ancak, okyanuslar cok derin olduklarindan tabanlarinda buyuk basinclar vardir. Bu yuksek basinc altindaki bolgelerden cikmak isteyen dogal gazlar, oradaki cok dusuk isinin da etkisiyle kati hale donusurler ve "hidrat" denilen beyaz ve tebesirimsi bir madde haline gelirler. Cok derinlere dalabilen robot kameralarinin bu bolgedeki karbeyaz okyanus tabanini ve bazi gemi enkazlarini resimlemesinden sonra konuya su bilimsel aciklama getirilmistir:
    Bu bolge, Gulf Stream denilen sicak su akintisinin da gectigi yerdir.
    Tabanin bazen isinmasi yuzunden, bu "tebesir gazlar" erir ve sudan hafif olduklari icin yuzeye dogru yukselirler. O anda, tabandan yuzeye kadar bir bosluk (vakum-girdap) olusur ve okyanus adeta delinir. O sirada oradan gecen yuzer ne varsa, derin bir kuyuya duser gibi hizla okyanusun dibini boylar. Cunku, gazin kaldirma kuvveti gemileri tasiyacak guce sahip degildir. Gaz yukselmesi sona erince bosluk tekrar suyla dolar ve geriye hicbir iz kalmadan kocaman gemiler kilometrelerce derine gomulmus olurlar. Ucaklarin duserek kaybolmasi ise gene ayni sebeptendir.
    Yuzeye cikan dogal gazlar , havadan da hafif olduklari icin yukselmeye devam ederler. Bu kez vakum , bolgenin uzerindeki atmosferde olusur. Oradan tesadufen gecen bir ucak hemen irtifa kaybeder ve motorlari durur.
    Cunku, motorlardaki benzinin yanmasi icin oksijene ihtiyac vardir ve o boslukta hava olmadigi icin oksijen de olmaz. Boylece ucak da, hizla okyanus tabanini boylar.
     
  2. Sahin

    Sahin Daimi Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2002
    Mesajlar:
    8,943
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Bana hiç inandırıcı gelmedi, konuyla ilgilenen varsa bermuda Şeytan Üçgenini ve ne olduğunu bilir.
     
  3. Sedat Atif

    Sedat Atif Daimi Üye

    Kayıt:
    26 Ekim 2002
    Mesajlar:
    622
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    Öcü
    Şehir:
    Fâni bir yer
    İlginç.
     
  4. redial

    redial Misafir

    Bu kadar basit olmamali idi yaa :)
     
  5. realmusti

    realmusti Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2002
    Mesajlar:
    396
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    Grafik Tasarımcı
    çok ilginç yawwff :confused:
     
  6. hmustak

    hmustak PersianBulls

    Kayıt:
    29 Mayıs 2002
    Mesajlar:
    4,607
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    BT/QA
    Şehir:
    Persian
    Discovery kanalda bu konunun araştırmacıları tarafından yapılan deneyleri seyrettim. İnanın çok mantıklı. Gaz kabarcıklarını Geminin veya uçağın hacminin üzerinde düşünün. Bu yeni bi konuda değil, aylar önce Hürriyet gazetesinin arka sayfalarından birinde okumuştum da...
     
  7. LoS.ToF

    LoS.ToF Daimi Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2002
    Mesajlar:
    1,088
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    PHP Developer
    Şehir:
    Antalya
    Garip ama mümkün :)
     
  8. BoraN

    BoraN .

    Kayıt:
    2 Ağustos 2002
    Mesajlar:
    1,470
    Beğenilen Mesajlar:
    1
    Meslek:
    Ögrenci
    Şehir:
    kayıp
    Tatmin edici degil. Gazin havadayken orani ne kadar yuksek olabilir ki? Sonucta yuzlerce km³ havadan bahsediyoruz. Oksijenin tamamini yok etmesi ne kadar mantikli. Ayrica yolcu ucaklarinin ucus yuksekligi 10.000m civarinda. Bu yukseklikte kac birim oksijen var ki, ucak bu oksijenle o dev motorlari calistirsin.

    Ucak teknolojisinden anlamam, ancak o yukseklikte motorlarin ancak takviye oksijen (oksijen tupu) ile yanmaya devam edebilecegini dusunuyorum. Zaten ucus suresince kabin icerisine oksijen verildigini biliyorum. Motorlara da verildigi kanisindayim. (Bu konuda bilgisi olanlar aydinlatirsa kafamdaki bu soru da cozumlenmis olur.) :)
     
  9. Volkan Uzun

    Volkan Uzun Daimi Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2002
    Mesajlar:
    3,312
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    Software Developer @ DELL
    Şehir:
    Skype
    benimde inandigim baska bir goruse ise; amerika'nin kubaya giden yardim gemilerini batirmasi ve kimse karsi cikmasin diyede uydurdugu bir hikayedir. ilk olarak hep kübaya yardima giden rus gemileri ve ucaklari kaybolmustur sonrada diger ülkerinki. amerika yani o bolgedeki ( ki sanırım kübaya giden tek yol ) herseyi bir sekilde yok ediyordu.
     
  10. Sahin

    Sahin Daimi Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2002
    Mesajlar:
    8,943
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Sanal programcının söyledikleri diğerinden çok daha mantıklı geldi bana.
     
  11. hmustak

    hmustak PersianBulls

    Kayıt:
    29 Mayıs 2002
    Mesajlar:
    4,607
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    BT/QA
    Şehir:
    Persian
    :)
     
  12. Mingitau

    Mingitau Misafir

    Olabilir. Ancak ben dünyanın manyetizmasının etkin olduğunu düşünüyorum... :)
     
  13. terstokat

    terstokat Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Ekim 2002
    Mesajlar:
    328
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    Profisyonel Serseri. Tipim de musayıt!
    Şehir:
    Antalya
    Ben sihir ve gizem istiyorum.... :)
    Yeter materializm, yeter mantık, EVREN 26 boyut arkadashlar. Biz daha 3D ile uğraşıyoruz, bizim dışımızda çok çok değişik olayla dönüyor :)
     
  14. hmustak

    hmustak PersianBulls

    Kayıt:
    29 Mayıs 2002
    Mesajlar:
    4,607
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    BT/QA
    Şehir:
    Persian
    dalga filan geçmiyorum. Sakın yanlış algılama. Tabi ki istediğin gibi düşünebilirsin :) Bu gerçekleri değiştirecek mi ?
    :)
     
  15. NAE4

    NAE4 Daimi Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2002
    Mesajlar:
    926
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    N/A
    Şehir:
    N/A
    Gemilerin batış nedeni için gayet net bir şekilde True veren teori, uçaklar için; do loop döngüsü içinde false veriyor... :D
     
  16. hmustak

    hmustak PersianBulls

    Kayıt:
    29 Mayıs 2002
    Mesajlar:
    4,607
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    BT/QA
    Şehir:
    Persian
    Hmmm....

    Oksijen sebebi ile böyle düşünüyorsanız yanıldığınızı düşünüyorum.

    Neden? Şayet çıkan gaz RADON değilde yukarda yazıldığı gibi OKSİJEN olsa idi, Yoğunluk farkından dolayı uçak iltifa kaybedecek ve düşecekdi. Eğer Oksijenle düşmese idi, ozaman Uydu fırlatma rampalarında itici kuvvet olarak roket yakıtı (Borhidrürüler) kullanılmasına gerek kalmaz sadece çapı büyük koca bir pervane ile işi kısayoldan çözerlerdi. Buna mütemadiyen (sevgili elion'un dostları olan, :) ) UFOlarında Pervaneli olma ihtimali Ufoların Olma ihtimali kadar büyük olurdu.
    Oksijen oldukça kolay reaksiyon gösteren bir element
    ve yanıcı bir gaz olduğundan (yakıcı değil) muhtemelen düşen uçaklarda ve gemilerde YANMA olayı gerçekleşmiş olacakdı.
    Aşağıda vereceğim listenin hiçbirinde Olay öncesi Yanma olayı gerçekleşmemiştir, Yanmaya bağlı olay olmamıştır.

    Havayı ve Suyu birer yoğunluğu olan kütle olarak düşünelim(düşünmesekde öyle değilmi zaten??) Su altındaki topraklardan çıkan belkide bir Kent büyüklüğündeki RADON, Gemileri öncelikle oluşturduğu hava Kabarcığı içersine düşürüyor ve sonra yoluna devam ediyor (Yukarı). Gemi metrelerce aşağıya düşüyor ve sonra deniz tekrar kapanıyor. Aynı mantık uçak içinde geçerli. Hava boşluğu gibi iniyor, ve Buuummmm...

    Haa bide liste verecekdim dimi (öyle dedik ya)


    Uçak Kaybolma Listesi

    Beech Queen Air 65-B80, November 5, 1982
    Cessna T-210-J N2284R, October 4, 1983
    Cessna 340A N85JK, November 20, 1983
    Piper Turbo Arrow N505HP, July 5, 1982
    Beech H35 Bonanza N5999, September 28, 1982
    Piper Navajo N777AA, October 20, 1982
    Cessna 337 N505CX, January 14, 1985
    Cessna 210k Centurion N9465M, May 8, 1985
    Piper Cherokee Lance N8341L, July 12, 1985
    Piper Navajo N3527E, March 26, 1986
    Twin Otter charter, August 3, 1986
    Piper Aztec N6844Y, September 19, 1994
    Piper Cherokee II N5916V, December 25, 1994
    Aero Commander 500-B N50GV,May 2, 1996
    Piper Cherokee Archer N25626, August 19, 1998
    Cessna 402B N44NC, March 31, 1984
    Piper Aztec N1435P, December 21, 1979
    Beech 58 Baron N9027Q, February 11, 1980
    Aero Commander 500 N6138X, May 12, 1999
    Gemi Kaybolma Listesi
    Cessna 402C N2652B, May 27, 1987
    Cessna 401 N7896F, June 7, 1987
    Cessna 152 N757EQ, December 21, 1987
    Beech Queen Air N884G, February 7, 1988
    Cessna 152 N4802B, January 24, 1990
    Piper Cherokee N7202F, June 5, 1990
    Piper Comanche N8938P, April 24, 1991
    Grumman Cougar N24WJ, October 31, 1991
    Cessna 152 N93261, September 30, 1993
    Piper Cherokee Six N69118, August 28, 1994


    Gemi Kaybolma Listesi

    Distant Horizons
    mkey, A 416-foot Liberty Ship
    Witchcraft, December 22, 1967
    Polymer III, A 43-foot power yacht, 1980
    Marine Sulphur Queen, A 504-foot T-2 Tanker
    Poet, A 520-foot cargo ship
    Silvia L. Ossa, A 590-foot ore carrier
    Kalia III, A 38-foot sailing yacht, 1980
    Saba Bank, A 54-foot yacht, 1974

    :)
     
  17. NAE4

    NAE4 Daimi Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2002
    Mesajlar:
    926
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    N/A
    Şehir:
    N/A
    Sağol Hakan,

    Eksik olduğum nokta tamamlandı. (Yoğunluk-Oksijen ilişkisi)

    Teori şu an mantıksal bir hata vermemektedir.

    Ama uyumdan önce muhtemelen bir daha kafamı kurcalayacaktır...

    Sevgiyle,
     
  18. BoraN

    BoraN .

    Kayıt:
    2 Ağustos 2002
    Mesajlar:
    1,470
    Beğenilen Mesajlar:
    1
    Meslek:
    Ögrenci
    Şehir:
    kayıp
    1. Bize kimya derslerinde Oksijenin yakici bir gaz oldugu ogretilmisti.

    2. Hava boslugu halk dilinde kullanilan bir tabirdir. Gercekte atmosfer icerisinde bir bosluk yoktur. Teknik olarak "tribulans" (tribulance, umarim dogru yazmisimdir) terimi kullanilir. O da ruzgarin ani yon degistirmesi sonucu olur. Denizden cikan gazin bu etkiyi yapip yapamayacagi konusunda fikrim yok ne yazik ki (belki olabilir). Ama yogunlugun azalmasi bir irtifa kaybina neden olabilir.

    3. Yukarida verilen liste tum dusen ucaklari iceriyorsa, oksijensizlik sonucu bir dusmeden bahsedebiliriz. Hem motorun yakiti yakmasini durduracak, hemde pilotun nefes almasini engelleyecektir. Cunku yukarida gordugum butun ucaklar alcak irtifada ucan ucaklar (iclerinden bir kacinin ne tip ucaklar oldugunu bilmiyorum ama). Dolayisiyla gerekli oksijenin tamami disaridan karsilaniyordur. Yolcu ucaklarinda ise oksijenin karsilanma sekli daha farkliymis.

    http://www.adabilgisayar.com/havacilik/techizat1.htm

    Ancak yillar once seytan ucgeni hakkinda hikayeler dinlerken, aralarinda yolcu ucaklarinin da oldugunu duymustum. Tabi ki kulaktan dolma bir bilgi. Yanlis olma ihtimali cok yuksek. :)
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 5 Ocak 2003
  19. Sahin

    Sahin Daimi Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2002
    Mesajlar:
    8,943
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Olay anlatildigi kadar basit olsa 80'lerde ya da 90'larda da cozulebilirdi, sanmiyorum böyle oldugunu baska bir seyler daha olmali.
     
  20. Sahin

    Sahin Daimi Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2002
    Mesajlar:
    8,943
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Bu arada elion cidden uyuyamamis sabahin 5'i saat ve o burda (boran'da burda:))
     
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.