Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

aglamak istiyorum,

Konu, 'Linux' kısmında norda_krepusko tarafından paylaşıldı.

  1. norda_krepusko

    norda_krepusko Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2002
    Mesajlar:
    95
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    bt
    Şehir:
    @home
    ustadlar,

    affiniza siginarak, uzulerekten su asagidaki olayi beceremedim...

    open office turkce yazmiyo, sabah beri bi suru seyi denedim olmadi,

    ne yukleycem ben buna, mozilla falan duzgun gosteriyo, terminaller gostermiyo, ve gedit gostermiyo, ama font olarak, xfontselden 8859-9 lu fontlari secebiliyom...

    aglamak istiyorum, :aglama:
     
  2. redial

    redial Misafir

    Sevgili ustad,
    Sen bari yapma,
    sen bari, soru sorarken biraz detay ver...

    Ne bilim, su distro kullaniyom, su surum de , su window manager de, de bisiyler...

    Lutfen...
     
  3. norda_krepusko

    norda_krepusko Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2002
    Mesajlar:
    95
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    bt
    Şehir:
    @home
    hmm, duygusal bi animda yazmisim,

    evet, distro slackware 8.1

    masaustu gnome+sawfish,

    /usr/X11R6/lib/fonts altinda 8859-9 lu fontlar mevcut, ama gedit ile yazarken eksik gozukuyo... open off. 1.0.1 mi nedir onunla bakarkende yamuk yumuk cikiyo, hani Ş ler bi acayip gozukur ya, oyle...

    niye olabilir ki ? bi sii eksik yukledik heralde ama, neyi acaba...

    klavyeyii xmodmap ile direk hallettim, normalde, xfontsel ile de uygun turkce bi font secince turkce sorunum olmuyodu...

    ama, simdi...

    bi de bundan xp ye bagli bi printera yazi gondermek icin, truetype fontlari alip, x uyumlu yapip, sisteme yukleyip, o fontlarla gondermek lazimmis, bu dogru mu ?

    ve asil gunun sorusu, yaziciyi nasil ekleycem, ben hic yazici destegi yuklemedim, lpr falan yok yani, onlari yuklememe gerek var mi ? yaziciyi, mount -t smbfs ile mi baglayacam, ne etcem ?

    keske hep linuxten server olur masaust neyin olmaz sozumu tekrarlasaydim, ahhh, essek kaffam ahh...
    :aglama:
     
  4. redial

    redial Misafir

    Sana tek onerim
    kde ye gec, bak nasil oluyor...
     
  5. redial

    redial Misafir

    Yaa, ben anlamdim, altinda tirnak olan s harfi yerine baska bir karaktermi cikiyor, aliasing de mis rounv ar? ne var?
     
  6. norda_krepusko

    norda_krepusko Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2002
    Mesajlar:
    95
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    bt
    Şehir:
    @home
    yok yahu, hani mesela, bi web sayfasinda, tirnakli S , yerine garip bi isaret cikar ya, eger 8859-9 olarak ayarlanmadiysa encoding,

    bunda da ayni sorun oluyo.


    kde yi indirirsem sorun cozulur mu kokten, kac meg yer tutar, o,

    ya bu kadar basit bi sii icin rezil olucam o olacak, :) simdi, bunlar hmm linux te turkce karakterler gozukmuyo derler yarin oburgun, kavga cikar...
     
  7. redial

    redial Misafir

    simdi bak,
    senin sorunun , bir iki conf dosyasi ile cozulur gibi gorunuyor (gnome hic bilmem ama)

    Ama ben baska bisiy merak ettim...

    Sen sekreterin onune slack koyarken cok dusundun mu?
     
  8. norda_krepusko

    norda_krepusko Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2002
    Mesajlar:
    95
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    bt
    Şehir:
    @home
    aslinda hic dusunmedim, linux kuriim dedim, slack kurdum...

    niye ?

    bide aslinda, bende 1.2 lik bi hd vardi, sirkette hd bulamadim, getirdim, baktim ustunde slack kurulu, madem hazirda slackware var, o zaman slackware ile oynasin dedim,

    acaba mandrake yi mi kursaydim ? 1.2 ye sigarmi o...
    ama slackte de bi turkce kullanamadi dedirtmekte istemiyom kendime :|

    neyse, olmadi mandrake kuriim mi ? tavsiye hangisi, masaustu icin hangisi iyidir, beni ugrastirmaz ?
     
  9. redial

    redial Misafir

    Valla masaustu icin rh iyidir...

    Ama o slackta calisir yahu...

    simdi coktan diycem, suraya soyle buraya boyle felan dene deyide utaniyom ustad...

    Sende usengeclige vuruyon galiba?
     
  10. norda_krepusko

    norda_krepusko Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2002
    Mesajlar:
    95
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    bt
    Şehir:
    @home
    de yahu de, utanacak bi sii yok...

    usengeclige vurmadim, ama yaklasik bi saat bakindiktan sonra cozemeyince, karizmayi bozmiyiiim diye, sonra bakariz diyip basindan kalktim,

    gnomeicu ve mozilla calistigi icin makineden gayet memnunlar, bence fazla bozuntuya vermek istemiyom :)

    ama bi sekilde cozmem lazim... sorarlarsa falan rezil olcam ya... offf....
     
  11. norda_krepusko

    norda_krepusko Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2002
    Mesajlar:
    95
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    bt
    Şehir:
    @home
    sevgili ustatlar,

    pes ederek, windos98 diye bi sii kurdum, hepinizin bilgisine.

    boylece rezili rusva olarak da olsa, linux server icindir, sozume geri dondum, :aglama: :aglama: :aglama:

    saygilar, tesekkurler vs.
     
  12. redial

    redial Misafir

    Haydaaa,,
    Bu adam ciddi imis,

    Ama nasil yaaa,

    Bak, ben sana rh 8 felen yolluyyayi, sonrada slack a tr destegi veremedigini unutalim hep beraber...
    ?

    :sus:
     
  13. RaiST

    RaiST Daimi Üye

    Kayıt:
    24 Temmuz 2002
    Mesajlar:
    1,932
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    linuxrocker
    Şehir:
    krynn
    hayda...
     
  14. norda_krepusko

    norda_krepusko Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2002
    Mesajlar:
    95
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    bt
    Şehir:
    @home
    ciddiyim tabi, benim ciddi olmadigimi goren var mi ?

    her neyse, biraz moral bozuklugu yasadim ama, norda nin calistigi yerde linux yokmus dedirtmem kendime, bi elemani daha gaza getirdim, rh 80 nin ilk cdsini bu gece indirdikte yazdik bile...

    bu gece de eleman nobetci kaldi, hat falan kesilirse, serveri reboot etcek, bende saatimi kurdum, iki saatte bir elemani arayip uyudumu diye kontrol etcem,,,

    yarin gecede ben nobetciyim, du bakalim, cumaya falan cdleri tamamlayip, bi atak daha yapayim diyom...

    gorur onlar, pes etmek yokkkkk.....

    bu arada rh 80 nin tr destegi nasil ? ikinci defa cuvallamiiim de....

    kuran deneyen var mi ?

    bunun yaninda cok ciddi sorular ....
    - 80 ustunde wine ile BDE calistirmaya tesebbus eden var mi ?
    - oracle kurup calistiran oldumu ? oracle sitesinde rh 7.2 destekledigini yazmis ama. 8.0 sorun cikartir mi ?
    - kylix e delphi componentlerini kurabilir miyim deneyen oldu mu ? ek bazi componentleri kurmam lazim da...

    bunun yaninda,
    sayin redial,

    la olm sen isin ciddiyetini anlamadin ki hala, olm adamlarin bi tomar musterisi var, hazir acaba linux nasil falan derken, linuxun calisan bi sistem oldugunu gozleri ile gorurlerse, bi suru sirkette linux client kurulabilir :)

    acaba hakkatten saplantili bi adam miyim ben ya.... ? neden bende herkes gibin, yaz kodunu al parani yapamiyom ya... uffff....
     
  15. Huzeyfe

    Huzeyfe Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2002
    Mesajlar:
    95
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    SEcurity Administrator
    Şehir:
    Kocaeli
    @norda ,rh8.0 indiremezsen yada indirmek istemezsen tam adresini mailime yolla hemen gondereyim sana ,forumda o kadar cıgırtkanlıö yaptik ,alipta gercekten kullanacak olan vara cd gonderimini ucretsiz yapiyoruz diye ama ya kaale alınmadı ,yada kaale alanlar isini tam yapmadi.
    sn:8.0 yerine 7.3 kurup sonra programlari update etmek bana daha mantikli geldi cunku 7.3 de ki TR rahaligini 8.0 de bulamadim
     
  16. redial

    redial Misafir

    Ahhah, genc yildiz kardes...

    Norda ustadimiz, kesinlikle en zor tarafindan yapar, zira kendisi de biliyor ki, bir alo dese, ben cdleri alip gitmistim oraya...

    Neyse, ceksin kursun...

    @Norda;
    RH 8 de sizin sekreterin gorebilecegi yerlerde dil sorunu yok...

    Ama yeri gelmisken soyleyeyim, RH 8 sanirim, gelmis ve gelcek olan en light linux olacak :D :D :D
     
  17. norda_krepusko

    norda_krepusko Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2002
    Mesajlar:
    95
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    bt
    Şehir:
    @home
    nasil bi lightliktir o oyle bes cd dolusu
     
  18. realmusti

    realmusti Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2002
    Mesajlar:
    396
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    Grafik Tasarımcı
    5 cd değilki 3 cd kurulum 3 cd de halloluyor ve kullanımı çok kolaylaştırmışlar.Ve türkçe karakter problemi yaşamadım openoffice de.Hiç bilmeyen birisi bence RedHat ı kolaylıkla kullanabilir diyorum.Ve bence Win XP den de güzel diyorum her yönü ile
     
  19. redial

    redial Misafir

    Evet, son iki cd ise, source felan, yani sizin sekreterin pek fazla ihtiyaci olmayacak bir sure onlara...

    Onlar icin nobet tutmaniza gerek yok...

    Bu arada, bir kizilderili atasozu , rh kurarken asla paket secmeyin, secilebilen herseyi kurun...

    8.0 icin cok onemli bu kizilderili atasozu



    /*
    Ustad, madem icq yok, msn demi yok?
    nasil calisma ortami o oyle yaaa...
    */
     
  20. norda_krepusko

    norda_krepusko Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2002
    Mesajlar:
    95
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Meslek:
    bt
    Şehir:
    @home
    hmmm, sanirim olmaz, oldukca uzun bi sure daha :) cumaya tamamlarim derken zaten bu gece ucuncu cd biter, yarin persembe cdleri yazarim, cuma, takim olur demek istemistim....

    neyse, eleman biraz gaza geldi galba, ucuncu cdyi beklemeden eve goturdu, iki cd ile kurar umarim...

    neyse, cok acil ve ciddi sorularimi tekrar sormak istiyorum,
    - bde wine ile calisir mi ? deneyen oldu mu ?
    - kylix ile delphi icin yapilmis componentleri - source u da var - yuklemeyi deneyen var mi ?
    - oracle 8i yi rh 8.0 ile deneyen oldu mu ?

    acaba, isi manyakliga vurup butun programi kylixte bastan yapsam mi ? :) biraz copy paste ile olabilir sanirim, umarim benim deli oldugumu dusunmezler...

    /*
    ya msn de var, icq da, gerci icq nun light vers. xp ile calismadi jvm yuzunden ama... bi sekilde calistirilabiliyo.

    fakat isyeri henuz benim sanane kardesim isimi yapiyosam, ister msn kullanirim ister icq ister delphi rahatligina erismedi...

    henuz daha adamlara projelerini calisir halde teslim edemedigim icin de, sanirim gelecek haftaya kadar bu rahatliga gelemeyecek...

    */